5 kebaikan migrasi artikel lama blog baharu



Sejujurnya proses migrasi artikel lama ke blog baharu bukan tugas yang menyeronok.

Namun disebalik itu semua, ada kebaikan yang besar menanti.

Kebaikan pertama. blog utama lebih ringan dan bersih daripada artikel yang tidak berdaya saing.

Kebaikan kedua, proses migrasi ini memboleh saya buat kerja kemas kini, sisih  dan buang informasi yang lapuk.

Kebaikan ketiga, blog utama hanya mempunyai artikel yang berpotensi untuk berada halaman utama Google

Kebaikan keempat, blog baharu akan ada artikel yang boleh monetize adsense dalam masa tiga bulan.

Kebaikan kelima, saya ada aktiviti yang lebih nampak hasil berbanding layan Short Youtube dan Reel Facebook.

Nota kaki:

Saya berusaha untuk memindahkan atau mengemaskini konten blog minimum 10 artikel sehari. 

12 Comments

  1. Akan menjadi broken-link jika setelah dipindah kesini kemudian di WP di hapus, broken-link dapat menurunkan kesehatan blog, seperti blog saya sejak desember 2022 sebagian postingnya saya hapus dan sampai sekarang broken-linknya belum hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya mas...memang akan wujud broken link...itu sahaja pilihan terbaik untuk saya setakat ini supaya blog tersebut boleh survive

      Delete
  2. Wah.. semoga dipermudahkan... klak bolehlah share tips oo

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang niat dan hasrat saya untuk terus berkongsi apa yang boleh memberi manfaat kepada orang lain juak

      Delete
  3. nice sharing. tp now makin lama jd makin malas nya nak menulis. tp kalau blog baru apa follower pun jadi back to zero la ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu adalah perkara biasa...dan itu juga pilihan paling sesuai buat masa terdekat ini

      Delete
  4. Konsep 'hijrah' ni.... bagus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah uncle,,,berhijrah untuk sesuatu yang lebih baik

      Delete
  5. Banyak kerja tu, Encik Hanafi. Semoga dipermudahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya buat pelan-pelan jelah...lagipun saya ada kerja lain juga nak buat

      Delete
  6. banyak juga tu 1 hari 10 artikel

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan syarat saya ada masa ,lapang...kalau sibuk 1 pun tak sempat

      Delete