Berat badan terus turun 1.3kg dalam dua minggu

Mungkin bagi mereka yang obesiti, penurunan berat 1.3kg dalam 14 hari memang memgembirakan.

Tetapi tidak bagi saya kerana jika penurunan berterusan, saya akan jadi kurus seperti dulu-dulu.

Artikel sebelum ini iaitu Tips untuk turun 1.5kg dalam 15 hari memang betul-betul berkesan saya.

Faktor penurunan ini kerana diet peribadi yang saya lakukan sama seperti sebelum ini.

1.Cut sugar atau potong gula

2.Elakkan makanan bertepung

3.Tiga kali meal dalam sehari.

Namun untuk mengelakkan penurunan berterusan, saya akan ubah sedikit diet peribadi.

Nombor 1 dan 2 akan dikekallkan tetapi nombor 3 akan ditambah menjadi empat kali makan sehari,

Latihan beban seperti biasa dan latihan kardio pula dihadkan kepada dua kali seminggu.

Nota mrhanafi:

Keputusan daripada perubahan diet peribadi ini akan saya umumkan dalam 14 hari dari sekarang.

Insha Allah, semoga urusan dipermudahkan.

9 Comments

  1. Menarik ini, kita bisa ikut mengikuti perkembangan hasilnya dalam 14 hari kedepan 😅👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. akan datang mungkin turun sedikit sahaja l;agi...pola pemakanan sudah saya ubah

      Delete
  2. Alhamdulillah chaiyok chaiyok💪💪

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...terima kasih...semoga tidak turun jauh sangat hehehe

      Delete
    2. kalau jauh sgt jd anorexia pula... nauzubillah..

      Delete
  3. gampang banget naik ini berat badannya
    turunnya susah banget

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mas..betul tu...naik cepat jika makan sebarangan

      Delete
  4. Good luck! Memang mencabar nak turunkan berat ni. Fizikal mmg dh sakit, tp paling susah nak lawan mental tu. Tapi bila dapat capai target, memang puas hati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat ini saya berpuas hati kerana sasaran sudah tercapai

      Delete