Blog mrhanafi.com ada masalah teknikal


Blog mrhanafi.com kini dilanda masalah teknikal. Namun masalah teknikal tersebut tidaklah begitu serius.

Menurut pihak penyedia hosting penggunaan disk space storage saya sudah mencapai maksimum.

Pakej yang saya langgan tempohari cuma dalam 20GB sahaja manakala Bandwith sekitar 100GB sebulan.

Ini bermakna saya tidak boleh memuat naik konten baharu dengan imej yang berat-berat.

Jika langgar juga, imej dalam blog akan berterabur seperti tongkang pecah.

Mereka ada sarankan kepada saya untuk naik taraf ke storage disk yang lebih tinggi.

Namun saya perlu buat pertimbangan terlebih dahulu kerana hayat pakej yang saya langgan masih lagi baru.

Dalam masa yang sama, saya belum bersedia untuk add on storage disk atas beberapa faktor.

Wajar atau tidak.

Ada untung atau tidak.

Ada pilihan lain atau tidak.

Buat sementara waktu saya akan tetap kemas ini konten menggunakan blog backup ini.

Saya tidak pasti berapa lama saya boleh membuat keputusan tersebut

Namun saya tetap percaya blog utama akan kembali seperti biasa apabila tiba masanya.

Ada apa-apa cadangan dari anda ?


7 Comments

  1. Mudah2an masalah akan segera dapat diatasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin...blog tersebut masih boleh dibaca tetapi kekerapan saya kemas kini akan berkuramgan

      Delete
  2. Moga jumpa jalan penyelesaian terbaik untuk blog..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyelesaian yang terbaik dengan RM juga...hehehe

      Delete
  3. Oh, rupanya... ktk makei wordpress nk? mun wordpress mmg ada cerewet sikit org madah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok...zaman femes blogging dolok nang nyaman pake WP tapi kos ya semakin nait tiap tahun ...ya molah sakit palak juak

      Delete
  4. o pantes seperti tak aktif di blog bang hanafi ini, ternyata sedang ada masalah teknis toh. Semoga cepat kembali baik-baik blognya seperti semula, Bang

    ReplyDelete