Penurunan 0.4kg sahaja, perlahan tapi mengembirakan

Saya timbang lagi berat badan pada 15 Julai 2023.

Didapati penurunan yang sedikit dan perlahan.

Berita baiknya penurunan ini sudah hampir ke angka berat badan yang ideal.

Maksudnya aktiviti kecergasan saya jangan berhenti dan jangan pula digandakan.

Makan pula kekal kepada empat kali sehari.

Jumlah portion makanan pula jangan kurang dan jangan berlebihan.

Jika berjaya mengatasinya, saya akan kekal dengan berat badan yang ideal sekarang ini.

Insha Allah.

Nota mrhanafi 

Sejak bulan Jun sehingga kini. aktivti harian saya cukup sibuk.

Masa yang lapang dan terluang sangat terhad.

Atas sebab itu rutin blogging sedikit terganggu.

Pendek kata, masa banyak di luar dan atas jalan raya.

Rumah hanya untuk berehat malam sementara menunggu hari siang.

Kesibukan dan kepadatan aktiviti begini mempengaruhi berat badan juga.

14 Comments

  1. Ya insyaAllah, semoga mendapatkan berat ideal yang diinginkan dan bisa konsisten menjalankannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin dan semoga Allah permudahkan segala urisan

      Delete
  2. Tahniah, Encik Hanafi, semakin dekat dengan berat ideal.
    Jangan lupa, rehat juga, ye. Lagi-lagi di hujung minggu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya betul tu...kurang rehat juga saya sekarang ini...dan terima kasih kerana ingatan dan saranan Puan Nur

      Delete
  3. semoga mencapai berat badan yang diinginkan. Kalau saya sedang berusaha agar berat badan normal, tidak kurang, sebab saya terlampau kurus

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyakkan makan yang berkhasiat...saya dulu juga sangat kurus tetapi rasa best juga kurus kerana tingan untuk bergerak

      Delete
  4. ada baiknya juga sibuk ya, turun berat badan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada baik dan ada buruk juga hehehe...yang baik mungkin banyak kot

      Delete
  5. Eh baru perasan, ni blog back up rupanya 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya...blog utama saya sudah full hardisk...saya guna blog ini untuk penulisan santai dan penulisan yang detail pada blog utama

      Delete
  6. Ssya yang kurus ini malah ingin nambah berat badan. He he.... Begitulah manusia normal. Yang kurus minta gemuk, yang gemuk maunya kurus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sudah lumrah kecuali sudah pada tahap ideal...tidak kurus dan tidak gemuk

      Delete
  7. tak pe janji konsisten. chaiyok chaiyok💪💪

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...terima kasih atas sokongan moral...kejayaann sudah menghampiri

      Delete